31 Mayıs 2011 Salı

NBA ve Düşen Reytingler




Dünyanın en büyük basketbol organizasyonu, Dünyanın en iyi basketbol ligi.Dünyanın en çok kazanan sporcuları;ve bu sene beni
hiç biri heyecanlandırmıyor nedense. Giderek takım oyunundan uzak ,tek kişilik bir oyuna dönmeye başlayan NBA ,reytingler bazında da büyük bir düşüş yaşıyor. Normal sezonun sonunda en (basit ve kaba bir açıklama ile) sonuncu olan takımlar draft seçmelerinde ilk sıralarda yer alıyorlar.Bu sistem sayesinde kulüp düşük bütçeli dahi olsa bir sonraki sezon geleceğin en iyi oyuncularında ilk seçme hakkını kazanıyor.Amaç belli adaletli bir şekilde lig de dengeyi tutmak.Sıkıntı da burda başlıyor bana göre. Basketbol(NBA) giderek bir atletiklik yarışına dönmüş vaziyette. Eskiden bir oyuncu bir takımı bu kadar sırtlayamazdı veya etki edemezdi. Takım oyunu,kurallar(alan savunması yasaklandı) gibi kavramların evrim geçirmesiyle oyun bana göre sıkıcı bir hal aldı. Nerden aklına geldi bu konu diye sorarsanız;Gelmiş geçmiş en büyük oyuncularla kıyaslanan LeBron'a uyuz oluyorum:)  burdan geliyor. Tek başına bir insanın bu kadar etki etmesi beni fena hade oyundan soğutuyor. Geçen sezon Cavaliers LeBron ile final oynarken, bu sezon gitmesi ile Cavaliers tarihinin en düşük galibiyet oranını aldı(19 galibiyet,63 malubiyet). Şimdi bir adamın bu kadar farkettirmesi demek aynı zamanda bu sezon Miami Heat'in şampiyon olucağının kesinleşmesi demek değilmidir? Zaten elinde Wade gibi bir süper yetenek var yetmedi yanına LeBron,yetmedi yanına bir Bosh,,ee diğer takımlar napsın peki?. Sonuç; eskisi gibi heyecanı olmayan bir lig ve düşen reytingler.Bravo

1 yorum: